Efter 3 dejlige overnatninger i Harzen (se del 1 og del 2) var det tid til at cykle nordpå igen.
Efter morgenmad og et varmt farvel til Hotel-mor begav vi os mod Lübeck, hvor vi havde booket overnatning på et hotel 10 km syd for byen.

Vejret var skønt, og de veje vi valgte, havde vi mere eller mindre for os selv. Vi kørte igen på små hyggelige veje, hvilket senere skulle vise sig at blive dagens udfordring. Men de første mange timer og kilometer var lige efter biker-bogen, med masser af fine veje, små byer og tørvejr med 25 grader. Det bliver ikke meget bedre.

Vi spiste frokost på en McDonalds. Det går vel an, når man er på ferie. Efter at have parkeret cyklerne i en bås, lagde jeg mærke til den distræte kvinde i båsen ved siden af. Hun var optaget af at spise, SMS’e og sikkert også andre ting. Det, kombineret med en usædvanlig skæv parkering, gjorde mig en lille smule nervøs for det sving hun måtte tage, for at få bilen ud af båsen. Her kommer så et ferie-fif. Jeg tog en parkerings-selfie, som fint viste nummerplade på den hensmidte bil. Heldigvis blev det ikke nødvendigt at bruge billedet 🙂

P-selfie

P-selfie. Steen din snedige rad 😀

Efter at have indtaget det man nu får på McD, kørte vi videre ad de små veje. 10 km før vores hotel, skulle det vise sig at være noget problematisk. Vejen, vi skulle køre, var nemlig spærret pga. vejarbejde. Det betød en længere omvej på et tidspunkt, hvor vi nok hellere ville have ligget og slappet af på hotellet.
Vi fandt de sidste kræfter og det gode humør frem og klarede da også ikke bare en, men adskillige “umleitungen”.

Da vi ankom til Landhotel Klempau, blev vi indkvarteret på ganske fine værelser i et pænt, gammelt hotel. Vi pakkede hurtigt ud og kollapsede på sengen for at tage en ordentlig morfar.

Dagens eneste projekt ud over at dase var aftensmad på hotellets italienske restaurant. Ganske god mad til fornuftige priser.
Desværre var der et par gæster (specielt 1 kvinde), som havde fået mere væske (alkohol) end mad. Hun larmede derfor jævnt meget ud på natten – æv.
Overordnet var hotellet lækkert og rent og maden var bestemt af en god kvalitet. Det var dog på ingen måde et biker-hotel, og stemningen var på ingen måder så hjertelig og venskabelig som i Goslar.

Næste morgen bød på strålende solskinsvejr, kædespray og hjemtur til Danmark.

Morgenstund har guld i mund.

Jeg havde pakket en lille kædespray til rejsen. Den viste sig dog at være utilstrækkelig (nok kun halvfuld) til 2 cykler og regn den første dag. Vi opsøgte derfor Louis MC-butik i Lübeck. en meget stor butik med et gratis kaffe-hjørne og tonsvis af udstyr. Med nysmurte kæder drog vi nordpå.

Da vi ankom til vores kære hjem, var det med utallige gode oplevelser i rygsækken.

Jeg kan næsten ikke vente til vores næste MC-ferie.

— Steens Garage —

** Husk at LIKE siden “Steens Garage” på Facebook og få nyt om indlæg mm.